Anemia w ciąży

Anemia w ciąży W czasie trwania ciąży kobieta zamienia się radykalnie, zaczynając od zmian w obrębie ciała, a skończywszy na zmianach w zachowaniu. Do naturalnych objawów ciąży należy zmęczenie, senność czy też osłabienie. Często są jednak one sygnałem jaki wysyła do nas nasz organizm. Tego typu objawy mogą wskazywać na anemie, która w czasie trwania ciąży jest poważnym zagrożeniem nie tylko dla kobiety, ale przede wszystkim rozwijającego się płodu. To właśnie w pierwszych kilku miesiącach zarodek potrzebuje od nas największej ilości witamin i minerałów, ponieważ to właśnie dzięki nim będzie rozwijał się jego układ nerwowy, ciało, narządy. Do grupy podwyższonego ryzyka związanego z występowaniem anemii należą kobiety które przede wszystkim są w ciąży bliźniaczej lub rodziły w krótkim odstępie czasu. W tym przypadku organizm nie zdążył się jeszcze w pełni zregenerować i brakuje mu wielu witamin lub składników mineralnych. Na anemię narażone są też osoby które w czasie trwania ciąży często wymiotowały lub miały anemię przed samym zajściem w ciążę. Anemia to przede wszystkim niedobór żelaza, ale aby być pewnym że chorujemy powinniśmy udać się do lekarza, tylko on na podstawie badań krwi jest w stanie określić nasz poziom hemoglobiny. Jeśli poziom ten nie odbiega zbytnio od standardu i mamy niewielką anemię wtedy nie musimy się obawiać, że stan ten może wpłynąć negatywnie na nasze dziecko, jeśli natomiast mamy do czynienia z ostrą niedokrwistością wtedy zagrożone jest życie naszego płód. Dziecku grozi przede wszystkim, że urodzi się z niskim poziomem żelaza we krwi, co w konsekwencji prowadzić może do wady cewy nerwowej. Anemię naturalnie można i należy leczyć. W przypadki podejrzenia anemii kwestię tę warto jest omówić ze specjalistą, to lekarz lub wykwalifikowany dietetyk powinien opracować dietę bogatą w żelazo oraz kwas foliowy. Aby wzmocnić wchłanianie żelaza do organizmu warto jest też przyjmować jak największe dawki witaminy C, nie koniecznie w postaci leków, można zastosować w tym przypadku kurację sokami owocowymi. Szczególnie bogaty w tą witaminę jest sok pomarańczowy oraz porzeczkowy.