Nasze ciało a ciąża

Nasze ciało a ciąża Na zmianę naszej sylwetki ma wpływ wiele czynników, czyli stres, zła dieta, czy brak ruchu, nie możemy naturalnie pominąć ciąży. Tylko wtedy w tak krótkim czasie możemy bardzo się zmienić. Ciąża to nie tylko czas oczekiwania na dziecko to moment, w którym musimy o siebie zadbać. W tym czasie bardzo ważnym elementem jest nasz styl życia. To, co jemy i czy się ruszamy wpłynie na nasz wygląd. Wiele kobiet daje się ponieść chwili i w czasie ciąży podjada, nie kontrolując posiłków możemy przybrać nawet kilkanaście kilogramów. Co ciekawe tyje się bardzo wiele, ciężko jednak później wrócić do dawnej sylwetki. Na początku ciąży nie widać żadnych zmian w naszym ciele dopiero po czwartym miesiącu pojawia się zaokrąglony brzuszek, kolejnym etapem są powiększone piersi, z których zaczyna wyciekać pierwsze mleko zwane siarą. To jednak nie jest koniec transformacji w naszym ciele. W trakcie ciąży nie tylko mniej spalamy kalorii, ale też dużo gromadzimy wody, widać to przede wszystkim w okolicy ud, bioder. Z czasem przestajemy mieścić się w nasze ubrania a kilogramy wciąż wzrastają. Ciąża, jeśli chodzi o organizm to duży wysiłek, nasza skóra rozciąga się, często pękają włókna kolagenowe, czego następstwem są rozstępy, czy blizny. Ciało niezbyt dobrze znosi ciąże, jeśli jednak damy mu wsparcie i będziemy o siebie dbać możemy być pewni, że szybko pozbędziemy się zbędnych kalorii.

Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży Każda kobieta pragnie urodzić zdrowe dziecko, aby jednak to nastąpiło musi o siebie odpowiednio zadbać. Będąc w ciąży należy radykalnie zmienić sposób odżywiania na taki, który będzie źródłem witamin oraz składników mineralnych dla naszego płodu. Odżywiając się zdrowo dbamy nie tylko o rozwój naszego dziecka ale także o nas samych. Najważniejsze dla naszego przyszłego dziecka jest ochrona go przed szkodliwymi nałogami, pomimo że dla matki może być to nieludzkie wyzwanie, warto pomyśleć o przyszłości malucha, która poprzez używki może zmienić jego życia na gorsze. Większość osób uważa, że będąc w ciąży powinniśmy jeść za dwoje, jednak jest to bardzo mylne stwierdzenie. Dawka naszego pożywienia wcale nie powinna być większa, lecz bardziej zbilansowana, czyli zawierająca większe pokłady witamin. W pierwszym trymestrze ciąży w naszej diecie nie może zabraknąć przede wszystkim produktów zbożowych z pełnego przemiału, mowa tutaj o pieczywie razowym, kaszach, płatkach owsianych. Sporą uwagę w tym okresie powinniśmy także zwrócić na nabiał i mleko. Wapń który znajduje się w tych produktach zapobiega odwapnianiu kości przyszłej mamy oraz jest składnikiem budulcowym dla powstających kości u dziecka. Oprócz wapnia znaczącą rolę dla diety kobiety ciężarnej odgrywa białko, znajdujące się przede wszystkim w mięsie. Rolą białka jest dbanie o prawidłowy wzrost płodu. Kobieta będąca w ciąży powinna regularnie spożywać mięso, ale tylko to chude, ponieważ to ono zawiera najwięcej cennych witamin. Dla rozwoju płodu bardzo cennym składnikiem jest także kwas foliowy, odpowiada on za właściwy podział komórek rozwijającego się dziecka. Pokrycie jednak całkowitego zapotrzebowania na ten składnik jest niezwykle ciężkie dlatego też lekarze proponują suplementy diety lub produkty zawierające ten składnik. Najwięcej kwasu foliowego można spotkać w szpinaku, rybach czy też wątrobie. W diecie kobiety ciężarnej nie można pominąć znaczącej roli witaminy C. Głównym jej źródłem są owoce: porzeczki, pomarańcze, kiwi, ale też i warzywa takie jak: pomidory, papryki czy szpinak. Witamina C jest tak cenna, ponieważ wzmaga ona odporność organizmu na wszelkiego typu infekcje, które mogłyby zagrażać dziecku.