Odżywianie w ciąży

Odżywianie w ciąży To jak się odżywiamy wpływa nie tylko na nasz wygląd, ale też i zdrowie. Odżywianie jest szczególnie ważnym aspektem, kiedy jesteśmy w ciąży. W tym okresie musimy zadbać o siebie i maluszka, który jest w naszym łonie. Musimy pamiętać, że malec czerpie z naszego pokarmu wszystkie niezbędne mu substancje odżywcze, dlatego też musimy jadać zdrowo, aby witamin i składników mineralnych starczyło również dla nas. Niedobory są bardzo niewskazane, powodują wypadanie włosów, osłabienie, łamliwe paznokcie. Dieta w tym okresie powinna opierać się przede wszystkim na witaminach. Te uzyskamy spożywając owoce i warzywa w każdej postaci. Nie możemy zapomnieć o białku i wapniu, tak ważnym dla budowy naszych kości. Tych poszukujmy w nabiale, serach i przetworach mięsnych. Jeśli chodzi o kasze i makarony także są pożądane. Zajmijmy się teraz elementami, których musimy się w ciąży wystrzegać. Są to wszystkie pokarmy, które dostarczają pustych kalorii lub są nie zdrowe. Mowa tutaj przede wszystkim o słodyczach i używkach. Kobiety w ciąży muszą ich unikać, aby nie doprowadzić do pojawienia się cukrzycy ciążowej. Alkohol, oraz inne używki wpływają z kolei na rozwój dziecka, który może zostać zahamowany. Odżywianie w czasie ciąży to nie tylko spożywanie pokarmu to także sposób jego przygotowania. Kobiety w ciąży nie powinny jadać tłusto i ostro. Zamiast tradycyjnej soli i pieprzu watro zastosować aromatyczne zioła.

Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży Każda kobieta pragnie urodzić zdrowe dziecko, aby jednak to nastąpiło musi o siebie odpowiednio zadbać. Będąc w ciąży należy radykalnie zmienić sposób odżywiania na taki, który będzie źródłem witamin oraz składników mineralnych dla naszego płodu. Odżywiając się zdrowo dbamy nie tylko o rozwój naszego dziecka ale także o nas samych. Najważniejsze dla naszego przyszłego dziecka jest ochrona go przed szkodliwymi nałogami, pomimo że dla matki może być to nieludzkie wyzwanie, warto pomyśleć o przyszłości malucha, która poprzez używki może zmienić jego życia na gorsze. Większość osób uważa, że będąc w ciąży powinniśmy jeść za dwoje, jednak jest to bardzo mylne stwierdzenie. Dawka naszego pożywienia wcale nie powinna być większa, lecz bardziej zbilansowana, czyli zawierająca większe pokłady witamin. W pierwszym trymestrze ciąży w naszej diecie nie może zabraknąć przede wszystkim produktów zbożowych z pełnego przemiału, mowa tutaj o pieczywie razowym, kaszach, płatkach owsianych. Sporą uwagę w tym okresie powinniśmy także zwrócić na nabiał i mleko. Wapń który znajduje się w tych produktach zapobiega odwapnianiu kości przyszłej mamy oraz jest składnikiem budulcowym dla powstających kości u dziecka. Oprócz wapnia znaczącą rolę dla diety kobiety ciężarnej odgrywa białko, znajdujące się przede wszystkim w mięsie. Rolą białka jest dbanie o prawidłowy wzrost płodu. Kobieta będąca w ciąży powinna regularnie spożywać mięso, ale tylko to chude, ponieważ to ono zawiera najwięcej cennych witamin. Dla rozwoju płodu bardzo cennym składnikiem jest także kwas foliowy, odpowiada on za właściwy podział komórek rozwijającego się dziecka. Pokrycie jednak całkowitego zapotrzebowania na ten składnik jest niezwykle ciężkie dlatego też lekarze proponują suplementy diety lub produkty zawierające ten składnik. Najwięcej kwasu foliowego można spotkać w szpinaku, rybach czy też wątrobie. W diecie kobiety ciężarnej nie można pominąć znaczącej roli witaminy C. Głównym jej źródłem są owoce: porzeczki, pomarańcze, kiwi, ale też i warzywa takie jak: pomidory, papryki czy szpinak. Witamina C jest tak cenna, ponieważ wzmaga ona odporność organizmu na wszelkiego typu infekcje, które mogłyby zagrażać dziecku.