Ból nóg w czasie ciąży

Ból nóg w czasie ciąży Ciąża jest magicznym okresem, czekamy na poród i pojawienie się potomka. Z czasem jednak odkrywamy, że podekscytowanie przeplata się z bólem. Szczególnie ciężkim czasem jest ostatni trymestr. Nasza ciąża jest już bardzo widoczna, brzuch waży spore kilogramy, a to wszystko dźwigają nasze stopy. Nic, więc dziwnego, że coraz częściej puchną trudno je włożyć do buta i są bolejące. Co ważne dolegliwości stóp będą się nasilała aż do rozwiązania porodu. Na wszystko wpływ ma nasza ciąża. Ciało jest cięższe, a mięsnie muszą wykonywać znacznie większą prace. Nie można zapomnieć też, że zmniejsza się przepływ krwi w żyłach aż o 50 procent. Na wygląd naszych stop mają też zasadniczy wpływ zmiany hormonalne, to one osłabiają ściany krwionośne. Co wiec robić, aby ulżyć sobie w tego typu dolegliwościach? Po pierwsze powinniśmy więcej zażywać ruchu, tylko wówczas poprawimy krążenie krwi w żyłach. Nawet, jeśli zalecane mamy leżakowanie wykonujemy chociażby ruchy nóg do góry, aby wzmocnić nogi. Jeśli dużo stoimy, napinajmy mięsnie w każdej wolnej chwili. Dobrym pomysłem jest też noszenie wygodnego płaskiego obuwia, które nie obciąża nogi. Wszystkie te elementy pozwalają na usprawnienie naszego krążenia. Nie martwy się też na zapas swoimi nogami. Po ciąży wszystko się ustabilizuje i wróci do normy. Ból nóg i ich opuchlizna jest naturalnym stanem, który przechodzi każda kobieta w ciąży.

Porady na bolące nogi w czasie ciąży

Porady na bolące nogi w czasie ciąży Każda standardowa ciąża trwa około dziewięciu miesięcy, cały ten czas bardzo rożni się do siebie. Początkowo nie widać ciąży, później pojawiają się już objawy i zmiany w naszym organizmie. Najbardziej kluczowym momentem jest na pewno ostatni miesiąc, ponieważ oczekujemy dziecka i mamy najwięcej dolegliwości ciążowych. Jedną z dolegliwości, na, którą skarżą się najwięcej kobiet, są bolące nogi. Wszystko dzieje się za sprawą zmian zachodzących w ciele kobiety i masie, jaką przybiera. Jak jednak radzić sobie z taka dolegliwością? Na początek watro jest wprowadzić w ruch nogi. Dobrym pomysłem będą spacery lub jakakolwiek aktywność, tylko wtedy pobudzamy krążenie w nogach i ból jest mniejszy. Jeśli spacery odpadają można kłaść nogi na poduszce takie działanie powinno przynieść ulgę. Unoszenie nóg wyżej wspomaga powrót krwi do serca a tym samym złagodzeniu obrzęku na nogach. Kolejną propozycja walki z bolącymi nogami jest właściwa dieta. Dowiedziono naukowo, że zbyt duża masa powoduje ból nóg, kolejną przyczyną może być spożywanie nadmiaru soli, ta gromadzi wodę w organizmie i powoduje obrzmienia. Jeśli dyskomfort wciąż pozostaje zawsze możemy nogi wymasować. Każda czynność wykonana na stopie powinna ją rozluźnić i dać ulgę, aby dodatkowo nie podrażniać skóry powinniśmy masaż wykonywać delikatnie pulsacyjnie i przy zastosowaniu olejku lub zwykłej oliwki. Skóra zostanie nawilżona i rozciągnięta.