Dieta kobiety w ciąży

Dieta kobiety w ciąży Każda kobieta pragnie urodzić zdrowe dziecko, aby jednak to nastąpiło musi o siebie odpowiednio zadbać. Będąc w ciąży należy radykalnie zmienić sposób odżywiania na taki, który będzie źródłem witamin oraz składników mineralnych dla naszego płodu. Odżywiając się zdrowo dbamy nie tylko o rozwój naszego dziecka ale także o nas samych. Najważniejsze dla naszego przyszłego dziecka jest ochrona go przed szkodliwymi nałogami, pomimo że dla matki może być to nieludzkie wyzwanie, warto pomyśleć o przyszłości malucha, która poprzez używki może zmienić jego życia na gorsze. Większość osób uważa, że będąc w ciąży powinniśmy jeść za dwoje, jednak jest to bardzo mylne stwierdzenie. Dawka naszego pożywienia wcale nie powinna być większa, lecz bardziej zbilansowana, czyli zawierająca większe pokłady witamin. W pierwszym trymestrze ciąży w naszej diecie nie może zabraknąć przede wszystkim produktów zbożowych z pełnego przemiału, mowa tutaj o pieczywie razowym, kaszach, płatkach owsianych. Sporą uwagę w tym okresie powinniśmy także zwrócić na nabiał i mleko. Wapń który znajduje się w tych produktach zapobiega odwapnianiu kości przyszłej mamy oraz jest składnikiem budulcowym dla powstających kości u dziecka. Oprócz wapnia znaczącą rolę dla diety kobiety ciężarnej odgrywa białko, znajdujące się przede wszystkim w mięsie. Rolą białka jest dbanie o prawidłowy wzrost płodu. Kobieta będąca w ciąży powinna regularnie spożywać mięso, ale tylko to chude, ponieważ to ono zawiera najwięcej cennych witamin. Dla rozwoju płodu bardzo cennym składnikiem jest także kwas foliowy, odpowiada on za właściwy podział komórek rozwijającego się dziecka. Pokrycie jednak całkowitego zapotrzebowania na ten składnik jest niezwykle ciężkie dlatego też lekarze proponują suplementy diety lub produkty zawierające ten składnik. Najwięcej kwasu foliowego można spotkać w szpinaku, rybach czy też wątrobie. W diecie kobiety ciężarnej nie można pominąć znaczącej roli witaminy C. Głównym jej źródłem są owoce: porzeczki, pomarańcze, kiwi, ale też i warzywa takie jak: pomidory, papryki czy szpinak. Witamina C jest tak cenna, ponieważ wzmaga ona odporność organizmu na wszelkiego typu infekcje, które mogłyby zagrażać dziecku.

Dieta kobiety w ciąży
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)